Skip to main content

Blogger Nedir

Blogger Ne Demek Nasıl Blogger Olunur
Bu yazımda sizlere, Blogger nedir, Blogger ne kadar kazanır, nasıl Blogger olunur şeklindeki soruların yanıtlarından söz ederek, bir nevi, şu anda yapmakta olduğum iş ile ilgili bilgilerden sizlere söz etmeye çalışacağımı belirtmeliyim. Bunu yazmak nereden aklıma geldi derseniz, pek çok kişi yaptığım işi sormakta. Aslında ben İşletme fakültesi mezunuyum. Blogger olduğumu söylediğimde, onun ne olduğunu da soruyorlar. Yazar olduğumu söylüyorum. Kitap yazdığımı düşünüyorlar. Blog yazarı olduğumu söylediğimde ise, daha fazla soru soramadıkları için, “Hmm” diyerek geçiyorlar. Aslında biliyorum ki anlamadılar, ama ne kadar anlatabilirim ki?

Google’dan Blogger ne demek şeklinde bir arama yapıldığında ise, genellikle insanların karşısına, Google tarafından verilen blog hizmeti çıkıyor. Blogspot.com uzantılı internet sitesinde, kendiniz için oluşturduğunuz bloglarda yazı yazabilme imkanınız bulunuyor. Yazdığınız yazıları aslında bloğunuza yazdığınız için Blogger oluyorsunuz, ancak bu, Google tarafından verilen bir hizmet olarak algılanıyor. Peki gerçek anlamda Blogger ne demek? Gelin birlikte örnekleyelim:
Blogger ne demek? Kimi zaman günlük, kimi zaman düşünce, kimi zamansa bilgi vermek adına hazırlanmış yazıların bulunduğu bir internet sitesi. Bana ait olan bu site, benim blog sitem. Site içerisinde görmüş olduğunuz her yazı, benim bloğumun yazısı. Yazıları yazan ise benim, yani Bloggerim… Peki nasıl blogger olunur? Yine kendi kaydettiğim aşamaları sizlere özetleyerek bu sorunun yanıtlarını da sizlerle paylaşmak istiyorum.
Nasıl Blogger olunur? Çağımız internet çağı. Ben de bu çağın insanı olarak üniversite eğitimimi almaya başladım. Bilgisayar dersimiz var olmasına karşın, bilgisayar kullanmayı bilmiyordum. Bir bilgisayar edinmeye karar verdim. Bilgisayara sahip olduğumda, X ile nasıl şeyler yapılacağını dahi bilmiyordum. Bilgisayarımı evimde kuran arkadaş, herhangi bir sorun ile karşılaştığımda, X’ya basarak bulunduğum yerden çıkabileceğimi söyledi; ne kadar acemi olduğumu düşünün, bilgisayar kursuna gitmek aklımdan dahi geçmemişti. Word üzerinde klavyemi geliştirmek istedim, bu arada bir de bilgisayar kitabı edinerek, anlatılanları adım adım uygulamaya başladım. O kadar kötüydüm ki, Winamp bana bir Hata Raporu gönderdiğinde, tamir etmesi için bilgisayarcıyı çağırıyordum… Daha nasıl anlatabilirim kötü olduğumu; ama bundan 11 sene öncesinden söz ediyorum onu da belirteyim.
Sonrasında, internet radyoculuğuna başladım. İyi de bir DJ – sunucuydum övünmek gibi olmasın; bunun yanında pek çok sitede Admin olarak görev alıyordum. Tabi hepsi hobi olarak yapılan şeylerdi. Ve bu hobilerle ortalama 6 sene kadar uğraştım. Bunun da benim için bir zaman kaybı olduğunu düşünmüyorum. Hem yeni, ve iyi arkadaşlar edindim, hem, zaten ilgi alanım olan radyoculuğu istediğim gibi yürüttüm; hem de bilgisayar kullanımımı oldukça geliştirdim.
Daha sonra, canımın sıkıldığı bir gün, internetten nasıl para kazanılır sorusunun yanıtlarını aramaya başladım. Webmasterlerin bulunduğu, ve benim de ne zaman üye olduğumu hatırlamadığım bir foruma denk geldim. İş ilanları vardı. Bir yazının 100 siteye eklenmesi isteniyordu, talip oldum. Kabul de edildi. Yıl 2009’du sanırım; 20 TL fiyat verilmişti. Kolay gibi geldiğinden fiyatı önemsememiştim de açıkçası. Ama, yazının yayınlanacağı siteleri bulmak tam anlamı ile işkenceydi. 3 günde falan tamamladım sanırım; ve işi veren kişiye, daha fazla site bulamadığımı belirttim. O da problem etmedi, ve bana, ücretin yarısı olan 10 TL’yi verdi. Bunun yapılmasının zor olduğuna karar verdim. Ama pes etmedim, başka işler de olmalıydı.
Özel matematik dersi veren bir öğretmenin tanıtımının yapılması istenen bir iş ilanı gördüm. Ona da talip oldum, onda da kabul edildim; ama işi bilen birine denk gelmemişim. Türkçe’m, yazı yazma kabiliyetim süper olmasına rağmen, arkadaş yazdığım yazıyı beğenmedi. SEO yapmamışsın dedi. SEO ne dedim. Bazı şeyleri tekrarlayarak vurgulamam gerektiğini söyledi. Yaptım. Daha fazla vurgu ve tekrar gerekli bu kadar düzgün yazı yazmana gerek yok dedi. En sonunda, bana öğretemeyeceğine karar verdim, sanırım o da benim yapamayacağıma karar verdi ki, ikimiz de yazmadık birbirimize…
Ben pes etmeyi seven bir insan değilim. O zamanlar çok yaygın olan bazı ürünlerin tanıtımları yapılıyordu. İşi almak istedim. Aldım. Arkadaş bana SEO denilen şeyin nasıl yapılması gerektiğini kısaca anlattı, ve sanırım ona ortalama 100 yazı kadar yazdım. Blogger’lik hayatımın ilk yazıları oldu. Bu aşamada, Blogger ne kadar kazanır sorusunun yanıtlarını merak edebilirsiniz… Hemen 2009 senesine göre bundan da söz edeyim:
Blogger ne kadar kazanır? Genellikle bu kazanç, yazılan yazının kaç kelime olduğuna göre belirlenir. Mesela, 2009 senesinde yazdığım 150 kelimelik her bir ürün tanıtımı yazısı için 75 kuruş almakta idim. Ardından 150 kelimelik yazılar 1 TL oldu. Şu anda, 1.5 – 2 TL arası olduğunu duyuyorum; ancak artık ücretli yazı yazmadığım için, fiyatlar hakkında çok da net bir bilgiye sahip değilim; çünkü, ücretli yazı yazmadığım gibi, ücretle yazı da almadığımı belirtmeliyim. Sitelerimde gördüğünüz her yazının bana ait olduğunu belirtmeliyim.
Kısacası, Blogger olmak size iyi kazançlar sağlayabilir. Eğer iyi insanlara denk gelir, ve işinizi ilerletirseniz, kazancınızı da arttırabilir, kelime, yazı sayısı, TL hesabı da yapmazsınız. Belki daha ileriki yazılarımda, sizlere, kendinizi nasıl Blogger’likte geliştirebileceğinizi de anlatırım, ama siz Blogger olarak o zamana kadar, yazı yazma kabiliyetinizi arttırmaya, bu ortamdaki çevrenizi, ve ilgi alanlarınızı geliştirmeye başlayın. Kim bilir, belki bir gün siz de profesyonel Bloggerler arasına girmeyi başarırsınız.

https://www.youtube.com/channel/UCEef5ae4yKzUdeEqfBwvRGg?view_as=subscriber
www.pinterest.com/mrcafer

Comments

Popular posts from this blog

BAKIR BORU İÇİNE MIKMATIS BIRAKILIRSA İÇİNE NE OLUR ????

Mr. Robot 3rd Season Development Theory

https://www.youtube.com/channel/UCEef5ae4yKzUdeEqfBwvRGg?view_as=subscriber   The red wheel unloading place: The first Elliot's diary came out (he was in prison in that order and had books in prison, and this girl burned books on the red wheel barrow). Later we saw the brochure, then later in the song of Tyrell. And until the end of this section we saw the restaurant itself.  Confictura Industries: Probably a company they built with Tyrell. I do not have an idea, but I can say that something big can happen under this company. For example, the name of the building where Elliot was shot was "Confictura Industries". Also the name given to this company as "easter egg" E-coin : Bitcoin-like currency. First the 1st season passed a vehicle with a bitcoin logo on the 1st part. Later, after the normal banks "Hack", E-corp released this currency. First we see that Elliot is used in a market that he always goes to. We saw him in jail and

Maya was right! WE FALSE INTERACTION!

They have been very interesting in astronomy and mathematics. In fact, all of us will remember in the year 2012 in our country was sitting on the calendar with the calendula. According to the famous yeast calendar, many people believed that the world will come to the end of 21 December 2012 and only the villages of İzmir's charming village will survive. This event is completely misinterpreted. The Mayans are not just the southern Mexico Yucatan, but a great civilization spreading to the lands of Guatemala, Belize, Honduras and Salvador. Though these areas are open for sightseeing, there are still hundreds waiting to be discovered, and the historic remains from the fermentation are expected to surface in the depths of the forests. At the same time, millions of yeast still live in these regions today. I went to the Mayan villages in the south of Mexico and spent a few days with them. What really amazes me is how to see them on the streets of the pyramid, as though they were stil